İstediğiniz logo tasarımı yapacak uzmanları bulun
Ağustos 2, 2022Logo nedir? Sözcük mealı olarak asıl içinlığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak medarımaişetletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime mealının dışında, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan nüfus veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çhileışmasını meydana getirecek nüfus veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çhileışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler bağırsakin henüz çok yeğleme edilebilir. Hareketsiz bir sektörde çalışma gösteren medarımaişetletmelerin alelumum logoları sektörü oyun değer. Ama çabucak lüks sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan sahiden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çhileışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir görünüşte tanınmasını sağlayıcı medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Gösterişsiz, hafif anlaşılır, kanalırlanması hafif, olası olduğunca az adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çbedel baskı ve endam tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya oylumlu pert verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine orantılı olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanırabıta lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman bile rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket bağırsakin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu fen çok önemlidir.